Az írás kommunikációnk egyik fontos eszköze. Jelentősége az életünk minden területén vitathatatlan.
Az írott betűket az iskolában tanuljuk meg. Nagyon hosszú tanulási folyamat eredménye ez, és nagyon fontos, hogy az írás mások számára is olvasható legyen. A szépen kerekített betűknek látszólag csak a külalak miatt van jelentősége, de természetesen ennél sokkal többről van szó. A gyerekek írásképe 12-13 éves koruk táján egyéni jelleget ölt. Már nem minden esetben használják az alsó tagozatban megszokott szépen "rajzolt" betűket. Nem mindegy, hogy ilyenkor olvasható marad-e az írás, vagy annyira más lesz, hogy esetleg olvashatatlanná válik!
Az írást- ahogyan az olvasást is- sok készség kialakulása előzi meg. Összefüggés van például a csecsemő- és kisgyermekkori mozgások és az írás között. De ugyanígy nem mindegy, hogy gyermekünk tud-e, szeret-e rajzolni. Az írás ugyanis pontosan irányított finommozgást igényel. A tanítók ezért íratnak a gyerekekkel kezdetben "csak" betűelemeket, és ezért kell azokat sokat gyakoroltatni!
Vannak gyerekek, akiknek nehezebben megy a betűelemek elsajátítása is, nekik több rajzos gyakorlásra lehet szükségük.
A feladatlap, amit mellékeltem, az írás előkészítését célozza. Elsősorban 5-6 évesek számára készítettem. Ők már- valószínűleg arra is képesek, hogy a szürke vonalakat átrajzolják. Az első alakzat valamivel könnyebb- abban csak egyenes vonalak szerepelnek, a kukacos kép átrajzolása nehezebb, és elsősorban a kör, és a körhöz hasonló formák gyakorlására alkalmas. (Ha nem megy jól az átrajzolás, akkor elegendő színezni!)
A kisebbek- ha kedvük van- inkább színezgessenek, vagy firkálgassanak!
Szép napot:
Hajni
kukacos rajzoló
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése