Kérem, hogy amennyiben valamelyik feladatlap megtetszett, és másnak is továbbküldené (továbbküldenéd), a blog hivatkozását küldje (küldd) el! Köszönöm

2011. ápr. 22.

Húsvét

A húsvét a tavasz legszebb ünnepe, hagyományai több évszázadra nyúlnak vissza.A keresztény ünnep mellett egyfajta termékenységi ünnep is- a locsolás, a tojások jelképei ennek.
Az ünnepek, így a húsvét megünneplése, a régmúlt népszokásainak őrzése, hagyományaink ápolása gyökereink ápolását is jelenti. Ezzel erősödik éntudatunk, egy közösséghez való tartozásunk tudata.
A gyerekek számára egyfajta játék mindez, de családi élmény is lehet, ha pl, a család férfi tagjai együtt mennek locsolkodni, és a lányok együtt várják őket.
Az ünnepre való készülődés szintén erősítheti a kapcsolatokat.
Ezzel együtt pl. a tojásfestés- mivel a tojás nem sík felület- nagyban hozzájárulhat a gyerekek manipulatív készségeinek fejlesztéséhez. Emellett önértékelésük erősítéséhez is hozzájárulhat, hiszen a tojás törékeny, ha sikerül megfesteni, akkor a gyerek maga is tudja, hogy jól végezte el a feladatot.

Egy ötlet a tojások díszítéséhez: festés előtt zsírkrétával rajzoljuk rá a tojásra a mintát, csak eztán fessük meg! Ahol a zsírkréta nyomot hagyott, ott nem fogja be a festék, s így a minta látható lesz. Ezt a módszert már a legkisebbek is alkalmazhatják. A siker szinte garantált!


S ha már húsvét, végezetül néhány locsolóvers:

Jó reggelt, jó reggelt
Kedves liliomszál,
Megöntözlek rózsavízzel,
Hogy ne hervadozzál.
Kerek erdőn jártam,
Piros tojást láttam,
Bárány húzta rengő kocsin
Mindjárt ideszálltam.
Nesze hát rózsavíz
Gyöngyöm, gyöngyvirágom!
Hol a tojás, piros tojás?
Tarisznyámba várom.

Én kis kertészlegény vagyok,
Virágokat locsolgatok.
Azt hallottam a faluba’
Egy rózsafa
Ki akart száradni,
Meg szabad-e öntözni?

Kellemes Húsvéti Ünnepet, és
Szép napot: Hajni húsvét

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése